Balkan

Preko brdovitog Balkana do Albanske riviere in nazaj

Pot na jug

Spali smo med mošejami v Travniku, dve noči obkroženi z gorami in s cvetočimi travniki v Žabljaku in na angleški travi v kampu ob Skadarskem jezeru

Pot domov

Potopisne objave

1.dan

Evo, pa smo prispeli na naš prvi cilj prvega dne-Travnik. Pot je bila v redu, brez nekih posebnosti. Prvi postanek je bil v Banji Luki. V tamkajšnjem parku smo jedli zajtrk, se sprehodili, nato pa pogledali grad oz. trdnjavo in šli na njihovo tržnico. Tam smo si privoščili maline, višnje, gozdne jagode in marelice. Vse domače. Mmm…. Potem smo se odpravili naprej do Jajca. Med potjo nas je fajn pralo. V Jajcu smo imeli kosilo, si pogledali slapove. Dobili smo tudi kazen za nepravilno parkiranje, pa se ne sekiramo, pač nismo bili previdni. Zdaj pa smo v Travniku, kjer se nameščamo in odpravljamo na večerjo- čevapčiči drugič! Vtis o Bosni (z mojega vidika-Mojca piše)- ljudje prijazni, zelo gorata pokrajina, revščina, na nekaterih  hišah se še vedno vidijo posledice vojne in kar me je najbolj pretreslo pa so smeti. Puščajo smeti vsepovsod, celo na lepi zeleni reki plavajo kupi smeti. Ccc…

Slapovi (dlake, hkm no, Luka) v Jajcu

Naša kazen, njihov budget

Tu pa bomo spali.

Jutri pa je plan- Sarajevo, kanjon Plive in Tare ter Žabljak, kjer bomo 2 noči spali v hišici.
Lep pozdrav vsem!
EMAL

2.dan- Bosna dežela kazni

Naš drugi dan potovanja je bil pa res poln vtisov. Po tem ko smo včeraj dobesedno popadali v postelje, smo se zbudili spočiti in polni energije za nadaljevanje našega popotovanja. Pot smo začeli proti Sarajevu, ki je res luštno mesto. Ogledali smo si bascarscijo, pojedli najboljše čevapčiče do zdaj in kupili čisto pravo đezvico. Potem pa se je začelo… malo smo se zmotili (No, bolj butasti mobitel s svojo navigacijo) in smo si pobliže ali drugače rečeno temeljito ogledali Bosno. Malo smo šli naokrog do Foče. No, v Foči pa je Emil imel bližnje srečanje s policaji. Njegova noga je bila malo težka in smo pokasirali drugo kazen in spet (neprostovoljno) donirali v bosanski državni proračun. Saj ni bilo nič takega, spet 10 eur. Da smo bili pa še bolj slabe volje, pa je poskrbela cesta do meje s Črno goro, ki je bila na pol v voznem stanju, pol je je pa manjkalo. Potem pa pridemo do Črne gore in čist druga zgodba. To pa bi moral vsak it in se vsaj enkrat peljat po tem kajnonu reke Plive in potem gor na Žabljak. Emil je rekel, da je to najlepša pot, ki jo je kdaj peljal. In mi smo se strinjali. Na poti smo dali skozi 67 tunelov, nešteto pašnikov, kravic, ovčk, vau… Prečudovito. Namestili smo se v majhni, lepi, gorski kučici, ki jo imamo čisto za sebe. Luka jo je z užitkom raziskal. Lastniki so res prijazni, še sveže mleko smo dobili. Jutri nas čaka raziskovanje Žabljaka in počivanje na svežem gorskem zraku, med kravicami. Baje imajo malega telička in se ga že veselimo, da ga bomo videli. Vreme je bilo super, prijetno vroče, ampak ne prevroče. Lp

Kosilo v čevabđinici Željo. Mmm, odlični so bili…

Na poti. Blizu Žabljaka. Nešteto pašnikov…

Naše prenočišče za dve noči…

Sveže mleko z mezdro…

3.dan- Žabljak

Danes je bil dan za počitek in uživanje v čudoviti naravi. Najprej smo šibali v trgovino po svež kruh, nato pa si privoščili obilni zajtrk, kavico in en šopek travniških cvetlic.

Potem smo šli do nacionalnega parka Durmitor, do črnega jezera, kjer se je v ozadju bohotil Bobanov Kuk, najvišja gora Črne gore. Ob jezeru smo najeli čolniček za eno uro. Ana je bila glavna na premcu čolna, Emil je bil glavni veslač, midva z Lukijem pa sva na krmi uživala in dajala tempo veslaču. Po veslanju smo se še malo sprehodili in namakali noge v vodo. Pravi dan za sprostitev…

Pavza na čolnu

Skoraj je zaspal ob gibanju čolna.

Namakanje, kopanje in poležavanje ob vodi.

Jutri pa gremo proti morju in v vročino. Tu so tako prijetne temperature, da bomo s težkim srcem šli naprej. Ampak veselimo se morja in novih doživetij. Lp

4.dan- pot proti Albaniji

Zjutraj smo se (na žalost) morali posloviti od Žabljaka. Med našim kratkim bivanjem v mali gorski kučici sem ugotovila, da smo bivali v delu Žabljaka, kjer so bili sami domačini. Zraven naše kučice sta živela starša lastnika Bojana, ki sta poleg krav, svinj, kokoši in Mace (muca), še skrbela za nas. Res smo se počutili domače, oba večera smo dobili sveže prekuhano mleko in enkrat še dve domači jajčki. No, eno je potem Luka ob vsem vznemirjenju, da je on dobil jajčko, po nesreči zdrobil v svojih rokicah. Potem pa gromozanski jok. Ampak vse se je rešilo, ko je prijazna sestrica delila svojo domačo jajčko z njim. V glavnem bilo nam je lepo v Žabljaku in se bomo ziher še vrnili.
Današnji cilj je bil kamp Lake Shkodra resort ob Skadarskem jezeru v Albaniji. Najprej smo si šli ogledat most na reki Tari.

Baje je ta kanjon reke Tare najgloblji kanjon v Evropi, tak vsaj Emil trdi in mi mu verjamemo. Skoraj, blizu sem bila odločitve, da se spustim z Zipline-om (10eur), ampak sem stisnila rep med noge. Šibali smo naprej proti Podgorici. Pot je bila večino časa pestra. Sami ovinki, na eni strani reka Tara, na drugi pa gola stena. Spodaj je slika takšne poti.

Če sem mislila, da je Makedonija hribovita, potem je pa Črna gora kraljica hribov.
Ampak hvala bogu so ceste zelo dobre in da imata mala dva dobre želodce. Po kanjonu Tare smo se vozili še po kanjonu Morače.
V Podgorici smo se ustavili v trgovini in doživeli šok ob 36 stopinjah. Na albanski meji je šlo kot po maslu, nobenih posebnosti. Na albanski cesti pa sami Mercedesi in brez težav smo našli bankomat (njihov denar v Sloveniji namreč ne moreš kupit). Trenutno smo v kampu Lake Shkodra Resort. Zelo lušten kamp, zelo urejen in čist. Fotke bom jutri naložila. V Črni gori smo se zelo domače počutili, zanima nas, kako se bo izkazala Albanija.
Jutri odrinemo do albanskega morja, kjer se bomo zasidrali za več dni.

Postavljanje našega malega šotora (večjega tudi imamo zraven, da ne boste mislili, da se stiskamo v tem, ta je namenjen za 1 noč).